Top
Trening

Aeroby na masie – 5 argumentów za

Trening na masę plus aeroby (cardio) to zestaw, po który sięga stosunkowo niewiele osób dążących do zbudowania i wyrzeźbienia idealnej muskulatury. Dużo częściej skupiamy się na typowym treningu siłowym z dużymi obciążeniami, ćwicząc po kolei poszczególne partie mięśni. Tymczasem aeroby na masie z wielu względów mogą być bardzo pomocne i przydatne, dlatego choćby raz lub dwa razy w tygodniu warto zrobić sobie sesję (choćby półgodzinną) na rowerze lub bieżni. Przeczytaj, czemu warto ćwiczyć cardio na masie.

1. Trening aerobowy na masie pomaga w regeneracji organizmu

Trening aerobowy korzystnie wpływa na pracę mięśni i sprawia, że szybciej regenerują się one po wzmożonych cyklach wysiłkowych. Jeśli chciałbyś, by twój organizm łatwiej odnawiał się po treningach z dużymi obciążeniami i lepiej radził sobie z zakwasami, krótka sesja aerobów odpowiednio wkomponowana w indywidualny program ćwiczeń, będzie znakomitą opcją.

2. Aeroby na masie dają lekki efekt anaboliczny

Aeroby pobudzają tempo przemian metabolicznych zachodzących w naszym organizmie. Jeśli na co dzień trenujesz siłowo i dołączysz do swojego planu ćwiczeń cykle cardio, będzie to sprzyjać procesom anabolicznym zachodzącym w tkance mięśniowej. Twoje mięśnie będą silniejsze, wytrzymalsze, mniej podatne na przeciążenia, nawet tempo ich wzrostu może lekko ulec poprawie.

3. Cardio na masie to dobra metoda na walkę z niechcianym tłuszczykiem

Dieta na masę to dieta o zwiększonej kaloryczności, dlatego niesie ze sobą ryzyko odłożenia się tkanki tłuszczowej, szczególnie jeśli nie jest do końca dobrze dopasowana do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań organizmu. Stosując trening na masę i dorzucając do niego jogging, sesje na rowerze, orbitreku lub na basenie, zmniejszasz ryzyko zmagazynowania zbędnego zapasu tłuszczu. Aeroby nakręcają przemianę materii i świetnie potrafią rozprawić się z wszelkimi nadprogramowymi kaloriami.

4. Aeroby na masie podnoszą poziom energii i poprawiają ogólną wydolność organizmu

Będąc na masie możesz ćwiczyć aeroby w dni beztreningowe albo w dni treningowe (przed lub po ćwiczeniach siłowych), jak wolisz. W każdym przypadku odniesiesz z nich korzyść w postaci wzrostu energii, wydolności i wytrzymałości twojego organizmu. Gdy ćwiczysz aerobowo zwiększa się poziom utlenienia wszystkich tkanek i komórek ciała, wzrasta pojemność płuc, poprawia się praca serca i układu krwionośnego. Wszystko to sprzyja to twojemu zdrowiu i odporności.

5. Trening cardio na masie to patent na relaks umysłu i ciała

Trening aerobowy ma także świetne działanie odprężające, wyciszające, redukujące zmęczenie i stany napięcia. Jeśli zdarza ci się odczuwać wyczerpanie po treningu siłowym, jeśli jesteś podatny na stres i jeśli niekiedy ciężko okiełznać ci negatywne emocje, trening aerobowy z pewnością zniweluje wszelkie te niekorzystne stany. Pomoże ci się rozluźnić zarówno fizycznie, jak i psychicznie, doda witalności i entuzjazmu.

Nie wiesz, jak dobrać suplementy diety do swojego programu treningowego? Sprawdź mój ranking najlepszych suplementów. Polecam.