Top
Dieta

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej – jak komponować posiłki, by skutecznie spalać tłuszcz

Przyjrzyj się swojej sylwetce – jeśli uważasz, że twoje ciało jest za bardzo otłuszczone, dieta na redukcję jest właśnie dla ciebie. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak jeść, aby aktywnie spalać tłuszcz.

Od dziś redukcja? Dieta to podstawa!

Kluczowe znaczenie w procesie utraty wagi ma dieta. Należy wyeliminować z niej wszelkie niezdrowe pokarmy i obciąć spożywane kalorie, by stworzyć deficyt energetyczny. Dieta redukcyjna musi być dostosowana do indywidualnych uwarunkowań, płci, stopnia aktywności, etc. Zanim przejdziesz do jej komponowania, musisz ustalić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Zrobisz to za pomocą dostępnych w sieci kalkulatorów i tabel.

Przykład: dla dorosłego mężczyzny średnio aktywnego fizycznie, zapotrzebowanie kaloryczne wynosi ok. 2800 kcal. Najskuteczniejsza, najlepsza dieta na redukcję tłuszczu to w tym wypadku taka, w której spożywa się dziennie ok. 2400-2500 kcal (czyli ok. 300-400 kcal mniej niż potrzeba). Uwagadeficyt kaloryczny nie może być zbyt duży. Często przy radykalnym obcięciu kalorii metabolizm spowalnia i organizm zaczyna magazynować zapasy, a tym samym z redukcji tłuszczunici.

Aktywna redukcja tkanki tłuszczowejco zrobić, aby zintensyfikować efekty?

Jeśli chcesz przyspieszyć proces spalania tłuszczu, równocześnie z dietą wprowadź trening na redukcję. Więcej o skutecznym treningu na redukcję przeczytasz w tym artykule. Stosując dietę i intensywny trening redukcyjny jednocześnie pamiętaj o tym, by ok. 2 godziny przed i po ćwiczeniach zjeść posiłek złożony z białek, węglowodanów złożonych, odrobiny zdrowych tłuszczów oraz lekkostrawnych warzyw. Bezpośrednio po treningu (do 20 minut po) spożyj węglowodany proste (np. banana), bynakarmićmięśnie.

Równolegle z dietą i treningiem wiele osób sięga również po suplementy na redukcję. Czy jest to dobre rozwiązanie? Tak, o ile korzysta się z zaufanych źródeł i przyjmuje się preparaty zgodnie z zaleceniami. Ranking suplementów na redukcję i masę znajdziesz tutaj. Wszystkie sam testowałem i mogę potwierdzić ich skuteczne działanie. Jeśli jesteś na etapie redukcji, zwróć uwagę na efektywny spalacz tłuszczu o nazwie Kimera.

Dieta na redukcję tłuszczuco jeść, a co wyrzucić z jadłospisu

Jadłospis w diecie redukcyjnej powinien opierać się na:

  • chudym mięsie,
  • rybach morskich,
  • warzywach,
  • owocach,
  • chudym nabiale,
  • chudych wędlinach,
  • produktach pełnoziarnistych,
  • ryżu i kaszach.

Dodatkowo w codziennym menu warto uwzględnić nierafinowane oleje roślinne, nasiona, otręby. Aby redukcja masy tłuszczowej przebiegała w sposób niezakłócony, z jadłospisu wyrzuć:

  • fast foody,
  • tłuste mięso,
  • ciężkie sosy,
  • białe pieczywo,
  • kluski i makarony z białej mąki,
  • słodycze,
  • produkty garmażeryjne,
  • przetworzone wędliny,
  • słodzone napoje.

Odżywiaj się zdrowo, lekko i regularnie (jedz 5-6 posiłków dziennie co ok. 3 godziny), a wkrótce zauważysz zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej.