Top
DietaSuplementy dietyTrening

Jak podnieść poziom testosteronu i przyspieszyć wzrost mięśni?

Testosteron to główny hormon męski, o którym każdy entuzjasta treningu kulturystycznego powinien wiedzieć nieco więcej niż przeciętny zjadacz chleba. Dlaczego? Ponieważ jest to hormon, który wpływa na naszą siłę oraz wydolność fizyczną i który odgrywa istotną rolę w procesie budowania masy. Jeśli mamy niski poziom testosteronu, możemy znacznie dłużej czekać na efekty w postaci rozbudowanych mięśni. Jak podnieść poziom testosteronu w swoim organizmie prostymi metodami, a tym samym przyspieszyć tempo przyrostu masy? Przeczytaj w tym artykule.

Poziom testosteronu a tryb życia

Nawet tak nieistotne na pozór kwestie, jak ilość i jakość snu, mogą mieć wpływ na obniżenie poziomu testosteronu w organizmie. Jeśli chcesz uruchomić proces wzmożonej produkcji tego hormonu, pierwszym krokiem powinna być obserwacja własnego trybu życia i ewentualne wyeliminowanie szkodliwych nawyków. Pamiętaj, by:

  • odpowiednio długo spać (ok. 7-8 godzin);
  • zawsze po wzmożonym wysiłku fizycznym dobrze wypocząć, by pozwolić organizmowi się zregenerować;
  • unikać stresu, nie poddawać się depresji ani złym nastrojom;
  • ograniczyć używki – alkohol spożywać sporadycznie i w małych ilościach, papierosy lepiej całkowicie sobie darować (nie wspominając już o narkotykach);
  • zadbać o regularną aktywność fizyczną – siedzący tryb życia zdecydowanie jest przeciwnikiem wysokiego poziomu testosteronu;
  • zadbać o właściwą dietę;
  • utrzymywać odpowiednią masę ciała – chodzi tutaj o tkankę tłuszczową – jeśli jest jej za dużo, produkcja testosteronu ulega zaburzeniom. Jeżeli zatem masz za dużo „podskórnego tłuszczyku”, zredukuj go!

Jak zwiększyć poziom testosteronu – zmodyfikuj dietę!

Uważasz, że poziom testosteronu nie jest u ciebie na satysfakcjonującym poziomie? Wyrzuć z diety wszelką niezdrową, przetworzoną żywność. Zacznij jeść w sposób dietetyczny i urozmaicony.

Zmodyfikuj jadłospis tak, by znalazły się w nim produkty bogate w: nienasycone kwasy tłuszczowe, cynk, selen, magnez, białko, kwas foliowy, witaminę C, witaminę B6. Najprościej mówiąc, jedz spore ilości takich produktów, jak:

  • ryby,
  • jajka,
  • mięso drobiowe, chude mięso czerwone,
  • owoc awokado,
  • warzywa (szczególnie: brokuły, kalafior, brukselka, kapusta, fasola, pomidory, papryka),
  • owoce (szczególnie: cytrusy, kiwi, porzeczki, truskawki, winogrona),
  • orzechy,
  • chudy nabiał,
  • ziarna, płatki owsiane, otręby, kiełki,
  • pieczywo z pełnego ziarna, kasze,
  • oliwa i dobrej jakości oleje roślinne,
  • kakao, gorzka czekolada.

Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu – wykorzystaj siłę roślin leczniczych!

Jeśli zastanawiasz się, jak podnieść testosteron w naturalny sposób, odpowiedzią są osławione rośliny lecznicze, które już od wieków stosowane są jako antidotum na męskie problemy, w tym na zbyt niski poziom testosteronu. Oto najskuteczniejsze z nich:

  • Buzdyganek naziemny (Tribulus terrestris) – skutecznie podwyższa naturalny testosteron, stymuluje wytwarzanie tlenku azotu w organizmie, poprawia wydolność fizyczną, przyspiesza proces budowania masy mięśniowej, podnosi motywację i poprawia męskie libido.
  • Kozieradka (Fenugreek) – kolejny naturalny booster testosteronu. Wykazuje działanie anaboliczne, korzystnie wpływa na siłę mięśni i podnosi tempo ich wzrostu, jednocześnie wspiera spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej.
  • Korzeń maca – znacząco wpływa na podniesienie sprawności fizycznej, dodaje energii, poprawia nastrój, pomaga regulować poziom hormonów w organizmie, w tym również testosteronu. Jeśli mamy go zbyt mało, naturalnie podnosi jego poziom.
  • Żeń-szeń – jedna z najbardziej osławionych roślin leczniczych. Szczególnie ważne dla osób trenujących siłowo właściwości żeń-szenia to: podnoszenie poziomu energii, zwiększenie siły i witalności, poprawa progu wytrzymałości na wysiłek fizyczny, poprawa możliwości treningowych i naturalne zwiększenie stężenia testosteronu we krwi.
  • Witania ospała (Ashwagandha) – wspomaga wytwarzanie tlenku azotu w organizmie, wpływa na zwiększenie stężenia testosteronu we krwi, poprawia formę fizyczną, polepsza efekty treningu siłowego – szybciej przybieramy na masie mięśniowej i sprawniej pozbywamy się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jak podnieść poziom testosteronu – postaw na suplementy diety!

Najbardziej przystępną, skuteczną i wygodną w stosowaniu postacią wymienionych wyżej roślin leczniczych są suplementy diety. Zawierają czysty ekstrakt z danej rośliny, albo stanowią kompozycję kilku różnych ekstraktów roślinnych i innych substancji, które mają za zadanie stymulować organizm do wzmożonego wytwarzania testosteronu. Takie wieloskładnikowe preparaty mają tę zaletę, iż jedne składniki potęgują działanie innych, dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ich silny potencjał przy cyklach na masę czy rzeźbę. Oto ciekawe rynkowe propozycje, które sam wypróbowałem i które bardzo pozytywnie wpłynęły moje efekty treningowe:

  • Mass Extreme – zawiera aż 3 ekstrakty wspomagające wytwarzanie testosteronu: buzdyganek naziemny, korzeń maca i kozieradkę (Fenugreek). Oprócz nich w preparacie znalazły się również inne wspomagające wzrost masy substancje. Czytaj więcej o Mass Extreme tutaj.

  • Testolan – świetnie skomponowana mieszanka dla osób mających problem z przybieraniem na masę. Zawiera cały szereg naturalnych boosterów testosteronu, takich jak: buzdyganek naziemny, korzeń maca, żeń-szeń, witania ospała, kozieradka plus inne korzystnie działające na męski organizm substancje. Więcej o Testolanie przeczytasz tutaj.

  • Titanodrol – zawiera ekstrakt z buzdyganka naziemnego i kozieradkę. W jego składzie nie zabrakło również DAA, beta-alaniny, L-argnininy i innych składników przydatnych podczas budowania muskulatury. Kliknij tutaj po więcej info o Titanodrolu.

10 comments

  1. Wellcome 27 Luty, 2018 at 13:35 Odpowiedz

    Na wysoki poziom teścia najlepsze są ostre ćwiczenia, przysiady i martwy ciąg, ale bez diety nie ma szans, mięso musi być, czekolada też, daje speeda i dużo produktów z minerałami zwłaszcza z cynkiem.

  2. Alex 2 Marzec, 2018 at 11:39 Odpowiedz

    Metod na podniesienie testosteronu jest mnóstwo, od sposobów żywienia aż po dodatkowe suplementy. Sama dieta jest najważniejsza, odkąd trenuje jem dużą ilość ryb, drób, filety z kuraka i warzywa w każdej postaci. Problem jest kiedy nie mam czasu o to zadbać, więc muszę wspomagać się tabletkami a kupiłem właśnie Mass Extreme, jest mega i ma głównie ziołowy skład.

  3. Mac89 7 Marzec, 2018 at 17:57 Odpowiedz

    Mass nie jest zly, brałem go przez jakiś czas. Jako uzupełniacz diety sprawdził się dobrze, tych dwóch pozostałych jeszcze nie próbowałem, ale kto wie. Dosyć nieufnie podchodziłem do takich środków, ale skutków ubocznych żadnych nie miałem, więc są bezpieczne.

  4. kotas 10 Marzec, 2018 at 09:14 Odpowiedz

    Niski poziom teścia to nie tylko problem ludzi chodzących na siłkę, jest też odpowiedzialny za inne rzeczy u faceta, erekcję dlatego trzeba go podnosić. Jedzenie rzeczy z tej listy to może być za mało a stresu czy braku snu nie da się uniknąć. Dorzućcie do tego piwko czy coś mocniejszego i pozamiatane. Nie widzę nic złego w braniu suplementów, masa dzięki nim rośnie, a sam stosuję Testolan.

  5. marcin 13 Marzec, 2018 at 22:49 Odpowiedz

    Nie wierzę w takie rzeczy. Czytam o nich prawie codziennie ale nie wiem czy bym się zdecydował. Stosuję tylko naturalne metody podnoszenia testosteronu, jem wszystko o czym piszecie, alkoholu nie piję, staram się żyć zdrowo i efekty są. Po co się dodatkowo faszerować piksami.

  6. Janas 17 Marzec, 2018 at 12:05 Odpowiedz

    Jak nie masz zaufania to nie bierz, ja kupiłem Mass, a przedtem miałem Titanodrol. Masa rośnie, poczytajcie o nich więcej to się przekonacie. To nie jest żadna ściema, tylko zioła i inne dobrane składniki więc nie rozumiem czego mam się bać, nie widzę tu nic co może zaszkodzić, no chyba że w nadmiarze.

  7. Older1987 21 Marzec, 2018 at 18:26 Odpowiedz

    Reklama robi swoje, ale zawsze można zaryzykować. Skład faktycznie wygląda nieźle, połowę z tego znam i podejrzewam że nie jest szkodliwa. Mass, Titanodrol czy ten trzeci mogą się sprawdzić jako dodatek do odżywiania, dadzą mega nadwyżkę kaloryczną wspomagającą przyrost mięśni.

  8. flex1989 24 Marzec, 2018 at 02:15 Odpowiedz

    Kup Testolan, sprawdzony, używam sam od kilku miesięcy. Super działa na masę mięśniową, jak połączysz go z ostrym reżimem treningowym, to efekty widać gołym okiem, nie tylko masę ale też rzeźbę. Skład w większości naturalny, dużo witamin, a działa nie tylko na mięśnie, libido też się poprawia i szybciej się regeneruję.

  9. Arti 4 Kwiecień, 2018 at 00:21 Odpowiedz

    Tu masz rację Flex, sama masa nie wystarczy, źle wygląda jak człowiek jest tylko nadmuchany bez zarysowanej rzeźby. Dla mnie liczy się też zwiększona wydajność podczas treningu, lubię iść na maksa, a to daje mi Titanodrol. Kupuję go ze sprawdzonego źródła, od producenta i nigdy się nie naciąłem na podróbę.

  10. Luk 5 Kwiecień, 2018 at 06:11 Odpowiedz

    Dobra, podsumowując, testosteron to podstawa ćwiczeń, nieważne czy na masę czy na rzeźbę. Każdy ma jakiś jego poziom ale jak za mały to trzeba go podnieść. Dieta, ok ważna, tylko nawet najlepsza kiedyś zbrzydnie i trzeba jakoś te składniki dostarczyć właśnie suplementami. Mają witaminy, minerały i nie dość, że podnoszą teścia i dają siłę do ćwiczeń, to dodatkowo nie ma problemów z życiem seksualnym. Dla mnie spoko tylko kupować i brać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.