Top
DietaSuplementy dietyTrening

Jak podnieść poziom testosteronu i przyspieszyć wzrost mięśni?

Testosteron to główny hormon męski, o którym każdy entuzjasta treningu kulturystycznego powinien wiedzieć nieco więcej niż przeciętny zjadacz chleba. Dlaczego? Ponieważ jest to hormon, który wpływa na naszą siłę oraz wydolność fizyczną i który odgrywa istotną rolę w procesie budowania masy. Jeśli mamy niski poziom testosteronu, możemy znacznie dłużej czekać na efekty w postaci rozbudowanych mięśni. Jak podnieść poziom testosteronu w swoim organizmie prostymi metodami, a tym samym przyspieszyć tempo przyrostu masy? Przeczytaj w tym artykule.

Poziom testosteronu a tryb życia

Nawet tak nieistotne na pozór kwestie, jak ilość i jakość snu, mogą mieć wpływ na obniżenie poziomu testosteronu w organizmie. Jeśli chcesz uruchomić proces wzmożonej produkcji tego hormonu, pierwszym krokiem powinna być obserwacja własnego trybu życia i ewentualne wyeliminowanie szkodliwych nawyków. Pamiętaj, by:

  • odpowiednio długo spać (ok. 7-8 godzin);
  • zawsze po wzmożonym wysiłku fizycznym dobrze wypocząć, by pozwolić organizmowi się zregenerować;
  • unikać stresu, nie poddawać się depresji ani złym nastrojom;
  • ograniczyć używki – alkohol spożywać sporadycznie i w małych ilościach, papierosy lepiej całkowicie sobie darować (nie wspominając już o narkotykach);
  • zadbać o regularną aktywność fizyczną – siedzący tryb życia zdecydowanie jest przeciwnikiem wysokiego poziomu testosteronu;
  • zadbać o właściwą dietę;
  • utrzymywać odpowiednią masę ciała – chodzi tutaj o tkankę tłuszczową – jeśli jest jej za dużo, produkcja testosteronu ulega zaburzeniom. Jeżeli zatem masz za dużo „podskórnego tłuszczyku”, zredukuj go!

Jak zwiększyć poziom testosteronu – zmodyfikuj dietę!

Uważasz, że poziom testosteronu nie jest u ciebie na satysfakcjonującym poziomie? Wyrzuć z diety wszelką niezdrową, przetworzoną żywność. Zacznij jeść w sposób dietetyczny i urozmaicony.

Zmodyfikuj jadłospis tak, by znalazły się w nim produkty bogate w: nienasycone kwasy tłuszczowe, cynk, selen, magnez, białko, kwas foliowy, witaminę C, witaminę B6. Najprościej mówiąc, jedz spore ilości takich produktów, jak:

  • ryby,
  • jajka,
  • mięso drobiowe, chude mięso czerwone,
  • owoc awokado,
  • warzywa (szczególnie: brokuły, kalafior, brukselka, kapusta, fasola, pomidory, papryka),
  • owoce (szczególnie: cytrusy, kiwi, porzeczki, truskawki, winogrona),
  • orzechy,
  • chudy nabiał,
  • ziarna, płatki owsiane, otręby, kiełki,
  • pieczywo z pełnego ziarna, kasze,
  • oliwa i dobrej jakości oleje roślinne,
  • kakao, gorzka czekolada.

Jak naturalnie podnieść poziom testosteronu – wykorzystaj siłę roślin leczniczych!

Jeśli zastanawiasz się, jak podnieść testosteron w naturalny sposób, odpowiedzią są osławione rośliny lecznicze, które już od wieków stosowane są jako antidotum na męskie problemy, w tym na zbyt niski poziom testosteronu. Oto najskuteczniejsze z nich:

  • Buzdyganek naziemny (Tribulus terrestris) – skutecznie podwyższa naturalny testosteron, stymuluje wytwarzanie tlenku azotu w organizmie, poprawia wydolność fizyczną, przyspiesza proces budowania masy mięśniowej, podnosi motywację i poprawia męskie libido.
  • Kozieradka (Fenugreek) – kolejny naturalny booster testosteronu. Wykazuje działanie anaboliczne, korzystnie wpływa na siłę mięśni i podnosi tempo ich wzrostu, jednocześnie wspiera spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej.
  • Korzeń maca – znacząco wpływa na podniesienie sprawności fizycznej, dodaje energii, poprawia nastrój, pomaga regulować poziom hormonów w organizmie, w tym również testosteronu. Jeśli mamy go zbyt mało, naturalnie podnosi jego poziom.
  • Żeń-szeń – jedna z najbardziej osławionych roślin leczniczych. Szczególnie ważne dla osób trenujących siłowo właściwości żeń-szenia to: podnoszenie poziomu energii, zwiększenie siły i witalności, poprawa progu wytrzymałości na wysiłek fizyczny, poprawa możliwości treningowych i naturalne zwiększenie stężenia testosteronu we krwi.
  • Witania ospała (Ashwagandha) – wspomaga wytwarzanie tlenku azotu w organizmie, wpływa na zwiększenie stężenia testosteronu we krwi, poprawia formę fizyczną, polepsza efekty treningu siłowego – szybciej przybieramy na masie mięśniowej i sprawniej pozbywamy się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Jak podnieść poziom testosteronu – postaw na suplementy diety!

Najbardziej przystępną, skuteczną i wygodną w stosowaniu postacią wymienionych wyżej roślin leczniczych są suplementy diety. Zawierają czysty ekstrakt z danej rośliny, albo stanowią kompozycję kilku różnych ekstraktów roślinnych i innych substancji, które mają za zadanie stymulować organizm do wzmożonego wytwarzania testosteronu. Takie wieloskładnikowe preparaty mają tę zaletę, iż jedne składniki potęgują działanie innych, dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ich silny potencjał przy cyklach na masę czy rzeźbę. Oto ciekawe rynkowe propozycje, które sam wypróbowałem i które bardzo pozytywnie wpłynęły moje efekty treningowe:

  • Mass Extreme – zawiera aż 3 ekstrakty wspomagające wytwarzanie testosteronu: buzdyganek naziemny, korzeń maca i kozieradkę (Fenugreek). Oprócz nich w preparacie znalazły się również inne wspomagające wzrost masy substancje. Czytaj więcej o Mass Extreme tutaj.

  • Testolan – świetnie skomponowana mieszanka dla osób mających problem z przybieraniem na masę. Zawiera cały szereg naturalnych boosterów testosteronu, takich jak: buzdyganek naziemny, korzeń maca, żeń-szeń, witania ospała, kozieradka plus inne korzystnie działające na męski organizm substancje. Więcej o Testolanie przeczytasz tutaj.

  • Titanodrol – zawiera ekstrakt z buzdyganka naziemnego i kozieradkę. W jego składzie nie zabrakło również DAA, beta-alaniny, L-argnininy i innych składników przydatnych podczas budowania muskulatury. Kliknij tutaj po więcej info o Titanodrolu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *