Top
Suplementy diety

Suplementy i odżywki – niezbędny zestaw dla amatora treningu siłowego

Intensywny trening niesie ze sobą konieczność uzupełniania ważnych składników odżywczych. Białka, węglowodany, elektrolitybez odpowiednich ich ilości praca twoich mięśni mogłaby zostać zakłócona, przyrost masy nie byłby tak szybki, jakbyś tego oczekiwał, a regeneracja organizmu po wysiłku byłaby spowolniona. Chcesz tego uniknąć? Przeczytaj poniższy artykuł. Oto stosowany przeze mnie na co dzień zestaw suplementów i odżywek pomocnych przy wzmożonym treningu siłowym.

Odżywki białkowe

Po odżywki białkowe sięga większość osób parających się treningiem siłowym, szczególnie na etapie budowania masy. Na ogół dostępne w formie sproszkowanej, spożywa się je w mieszaninie z wodą lub mlekiem. Suplementy na masę w postaci odżywek białkowych, przyspieszają regenerację organizmu po treningu, a także wspomagają procesy anaboliczne, a co za tym idzie, sprzyjają sprawniejszemu przyrostowi tkanki mięśniowej. W jednym z artykułów na temat diety na masę wspominałem o konieczności budowania jadłospisu w oparciu o produkty z dużą zawartością białka (chude mięso, ryby, nabiał). Odżywki białkowe dobrym uzupełnieniem takiej diety, szczególnie w przypadkach, gdy nie jesteśmy w stanie poprzez same pokarmy dostarczyć organizmowi odpowiednich ilości białek.

Po białko na masę możesz sięgać codziennie lub rzadziej, w zależności od twojego planu żywieniowego. Istnieje kilka rodzajów odżywek białkowych, ja osobiście najchętniej korzystam z białka serwatkowego w formie izolatu (WPI). Uważam tego typu preparaty za najlepsze odżywki na masę bardzo dobrze przyswajalne przez organizm i obfitują w niezbędne aminokwasy bcaa, które bardzo szybko asymilowane do krwiobiegu.

Kreatyna

Kreatyna to bodaj najpopularniejszy suplement na masę stosowany przez adeptów treningu siłowego. Jest to organiczny związek chemiczny występujący w mięśniach. Kreatyna jest odpowiedzialna za uwalnianie energii i pobudzanie syntezy białek w mięśniach. Stymuluje procesy anaboliczne i zapobiega katabolizmowi, przyczynia się do szybszego rozrostu masy mięśniowej, dodatkowo powoduje zwiększenie sprawności i mocy treningowej, poprawia procesy regeneracyjne organizmu. Według wielu opinii, najlepsza kreatyna dostępna na rynku to ta w formie monohydratu. Jenak istnieją także inne dobrze przyswajalne formy kreatyny, między innymi jabłczan i cytrynian. Co rusz na rynku suplementów pojawiają się także nowe odmiany kreatyny.

Produkty węglowodanowe

Węglowodany to nasze podstawowe źródło energii, co w przypadku sportów siłowych, nabiera szczególnego znaczenia. Intensywny trening na masę lub na rzeźbę wiąże się z wysokim zapotrzebowaniem na węglowodany, szczególnie w posiłkach okołotreningowych. Jeśli nie będziesz zapewniać organizmowi odpowiedniej ilości cukrów, zwłaszcza przed i po treningu, będziesz mieć mniej siły, twoje mięśnie będą pracować mniej wydajnie, a przyrost masy nie będzie tak efektywny, jak byś się tego spodziewał. Węglowodany możesz uzupełniać na różne sposoby: jedząc owoce, pijąc czyste soki owocowe, pijąc napoje izotoniczne lub spożywając suplementy diety w postaci specjalnych batonów i odżywek węglowodanowo-białkowych.

Suplementy na rzeźbę i na masę

Jeśli szukasz dodatkowegowspomagaczatreningowego, zapraszam do lektury mojego rankingu suplementów. Znajdziesz w nim przetestowane przeze mnie, skuteczne i bezpieczne odżywki na rzeźbę i na masę, dzięki którym będzie ci łatwiej pracować z dużymi obciążeniami i które usprawnią proces budowania mięśni.