Top
Dieta

Zielone koktajle z blendera – ważny element w diecie kulturysty

Ze względu na szeroki wachlarz korzyści prozdrowotnych, koktajle komponowane na bazie zielonych warzyw zdobywają coraz liczniejsze grono zwolenników. Ćwiczysz? Przeczytaj, dlaczego zielone szejki mogą być tak cenne dla twojego organizmu, poznaj przepisy na koktajle, które przygotujesz zaledwie w kilka minut.

Cenne właściwości zielonych koktajli

Zielone, zdrowe koktajle komponowane na bazie zielonolistnych warzyw (np. sałaty, jarmużu, szpinaku, natki pietruszki, szczypioru, kapusty, liści buraka, brokułu, etc.), stanowią prawdziwy zastrzyk drogocennych substancji, dlatego warto na stałe wprowadzić je do codziennej diety. Są naturalnym lekiem na wiele dolegliwości, a jednocześnie stanowią dobry sposób na uzupełnienie ważnych pierwiastków i witamin. Zielone warzywa obfitują w: witaminy z grupy B, witaminę C, beta karoten, witaminę E, witaminę K, potas, magnez, żelazo, wapń, mangan, cynk, selen, siarkę. Ponadto zawierają błonnik pokarmowy, białko, liczne enzymy i fitozwiązki, a także duże ilości przeciwutleniaczy (m.in. chlorofil). Oto, dlaczego warto pić zielone soki:

  • zielone koktajle znacznie podwyższają odporność organizmu;

  • zielone koktajle usprawniają metabolizm i pomagają utrzymać prawidłową wagę (szczególnie przydatna cecha, jeśli jesteś akurat na diecie na redukcję);

  • koktajle oczyszczające z zielonych warzyw są genialnym sposobem na odtrucie organizmu ze szkodliwych substancji;

  • zielone koktajle dodają krzepy, energii i siły (jeśli towarzyszy ci trening na masę lub rzeźbę, z pewnością ta właściwość będzie dla ciebie istotna);

  • zielone szejki wzmacniają kości;

  • zielone koktajle wspomagają układ trawienny i układ krwionośny;

  • warzywne zielone koktajle chronią komórki całego organizmu przed starzeniem i przed nowotworami.

Oto kilka wersji krzepiących i rewitalizujących zielonych koktajli:

Koktajl z selera naciowego i szpinaku

Przygotuj: seler naciowy, świeże liście szpinaku, 2 ząbki czosnku, sok z cytryny, jabłko, nieco wody mineralnej niegazowanej. Wrzuć składniki do blendera i zmiksuj.

Koktajl z pietruszki

Przygotuj: duży pęczek natki pietruszki, paprykę zieloną, garść pestek dyni, ziaren słonecznika lub siemienia lnianego, garść liści sałaty, sok z cytryny do smaku, trochę wody do rozcieńczenia koktajlu. Składniki zblenduj i gotowe.

Koktajl z kiwi, ogórka i jarmużu

Przygotuj: 2 kiwi, 2-3 ogórki gruntowe (lub 1 wężowy), garść jarmużu, kawałek selera naciowego, sok z cytryny, wodę. Włóż składniki do blendera kielichowego i miksuj przez chwilę.

Koktajl z awokado i ogórka

Przygotuj: awokado, ogórka, garść świeżych liści bazylii, garść rukoli, ostrą papryczkę chili, sok z limonki lub cytryny, wodę. Poszczególne elementy blenduj ze sobą do chwili uzyskania odpowiedniej konsystencji.