Top
Dieta

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej – jak komponować posiłki, by skutecznie spalać tłuszcz

Przyjrzyj się swojej sylwetce – jeśli uważasz, że twoje ciało jest za bardzo otłuszczone, dieta na redukcję jest właśnie dla ciebie. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak jeść, aby aktywnie spalać tłuszcz.

Od dziś redukcja? Dieta to podstawa!

Kluczowe znaczenie w procesie utraty wagi ma dieta. Należy wyeliminować z niej wszelkie niezdrowe pokarmy i obciąć spożywane kalorie, by stworzyć deficyt energetyczny. Dieta redukcyjna musi być dostosowana do indywidualnych uwarunkowań, płci, stopnia aktywności, etc. Zanim przejdziesz do jej komponowania, musisz ustalić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Zrobisz to za pomocą dostępnych w sieci kalkulatorów i tabel.

Przykład: dla dorosłego mężczyzny średnio aktywnego fizycznie, zapotrzebowanie kaloryczne wynosi ok. 2800 kcal. Najskuteczniejsza, najlepsza dieta na redukcję tłuszczu to w tym wypadku taka, w której spożywa się dziennie ok. 2400-2500 kcal (czyli ok. 300-400 kcal mniej niż potrzeba). Uwagadeficyt kaloryczny nie może być zbyt duży. Często przy radykalnym obcięciu kalorii metabolizm spowalnia i organizm zaczyna magazynować zapasy, a tym samym z redukcji tłuszczunici.

Aktywna redukcja tkanki tłuszczowejco zrobić, aby zintensyfikować efekty?

Jeśli chcesz przyspieszyć proces spalania tłuszczu, równocześnie z dietą wprowadź trening na redukcję. Więcej o skutecznym treningu na redukcję przeczytasz w tym artykule. Stosując dietę i intensywny trening redukcyjny jednocześnie pamiętaj o tym, by ok. 2 godziny przed i po ćwiczeniach zjeść posiłek złożony z białek, węglowodanów złożonych, odrobiny zdrowych tłuszczów oraz lekkostrawnych warzyw. Bezpośrednio po treningu (do 20 minut po) spożyj węglowodany proste (np. banana), bynakarmićmięśnie.

Równolegle z dietą i treningiem wiele osób sięga również po suplementy na redukcję. Czy jest to dobre rozwiązanie? Tak, o ile korzysta się z zaufanych źródeł i przyjmuje się preparaty zgodnie z zaleceniami. Ranking suplementów na redukcję i masę znajdziesz tutaj. Wszystkie sam testowałem i mogę potwierdzić ich skuteczne działanie. Jeśli jesteś na etapie redukcji, zwróć uwagę na efektywny spalacz tłuszczu o nazwie Fast Burn Extreme.

Dieta na redukcję tłuszczuco jeść, a co wyrzucić z jadłospisu

Jadłospis w diecie redukcyjnej powinien opierać się na:

  • chudym mięsie,
  • rybach morskich,
  • warzywach,
  • owocach,
  • chudym nabiale,
  • chudych wędlinach,
  • produktach pełnoziarnistych,
  • ryżu i kaszach.

Dodatkowo w codziennym menu warto uwzględnić nierafinowane oleje roślinne, nasiona, otręby. Aby redukcja masy tłuszczowej przebiegała w sposób niezakłócony, z jadłospisu wyrzuć:

  • fast foody,
  • tłuste mięso,
  • ciężkie sosy,
  • białe pieczywo,
  • kluski i makarony z białej mąki,
  • słodycze,
  • produkty garmażeryjne,
  • przetworzone wędliny,
  • słodzone napoje.

Odżywiaj się zdrowo, lekko i regularnie (jedz 5-6 posiłków dziennie co ok. 3 godziny), a wkrótce zauważysz zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej.

Dieta na redukcję tkanki tłuszczowej – jak komponować posiłki, by skutecznie spalać tłuszcz
Oceń artykuł

13 comments

  1. Arkus_32 14 Lipiec, 2017 at 16:51 Odpowiedz

    Najważniejsze jest systematyczne spożywanie posiłków i poznanie swojego zapotrzebowania kalorycznego. Kalkulatory można znaleźć w sieci, więc nie ma problemu z tego obliczeniem, a wyniki są dosyć dokładne. Ważne żeby kalorie odejmować z węglowodanów a nie z białek.

  2. Marek 21 Lipiec, 2017 at 23:07 Odpowiedz

    Osobiście dorzuciłbym do tego jeszcze regularne sprawdzanie wagi, mój trener personalny każe mi to robić co dwa dni, a jem regularnie 5 niewielkich posiłków dziennie według menu ułożonego przez dietetyka. Rano ciemne, pełnoziarniste pieczywo, żadnych pszennych bułeczek, chuda wędlinka, a na obiad wyłącznie drób, czerwone mięso odstawiłem zupełnie.

  3. Zosia 30 Lipiec, 2017 at 09:23 Odpowiedz

    Bez dietetyka nie ma szans na efekty, nie spalicie tkanki tłuszczowej stosując diety z internetu, ich wiarygodność jest często tak niska, że przynoszą odwrotne efekty, kiedyś sama w taką uwierzyłam i zamiast chudnąć, przytyłam, a biodra i pupa zrobiły mi się dwa razy większe.

  4. Agata 3 Sierpień, 2017 at 14:31 Odpowiedz

    Oj to Zosia musiałaś pofolgować z jedzeniem. Nie zgadzam się że menu na stronach o odchudzaniu nie są wiarygodne, wprost przeciwnie. Ja też co prawda nie biorę tego na wiarę, tylko sama sprawdzam poszczególne składniki, a o każdym produkcie znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.

  5. Olo_G. 9 Sierpień, 2017 at 20:44 Odpowiedz

    Wystarczy ściśle przestrzegać kilku zasad i rezultaty są momentalnie. Przede wszystkim niewielkie porcje, jeść 4 – 5 razy dziennie, ograniczyć wszystkie tłuszcze, nawet te roślinne, nie tylko zwierzęce, więc masło i oleje w minimalnych ilościach. Dodatkowo dużo warzyw i owoców, produkty pełnoziarniste, dużo płynów i powoli tkanka tłuszczowa zacznie znikać. Sprawdzone i przetestowane.

  6. North1999 18 Sierpień, 2017 at 10:17 Odpowiedz

    Olo, łatwo powiedzieć, ale trudniej zrobić. Mi zawsze brakuje cierpliwości i zaczynam szukać wspomagaczy, suplementów które to przyspieszą, spalaczy tłuszczu, tylko że jak je odstawiam, to waga wraca do poprzedniego stanu.

  7. Stempo10 20 Sierpień, 2017 at 19:51 Odpowiedz

    Tak z tymi wspomagaczami jest, redukujesz tłuszcz w szybkim tempie, ale jak odstawisz tabletki i dietę, to od razu dopada jojo i człowiek znów zaczyna przypominać baleron. Dlatego lepiej naturalnie, a jak nie wiesz jak, to spytaj dietetyka, znajdziesz takiego już praktycznie w każdej lepszej przychodni.

  8. Bart-Ek 24 Sierpień, 2017 at 06:23 Odpowiedz

    W diecie redukcyjnej podstawa to śniadanie, daje kopa na cały dzień, bez tej dawki energii zaczynamy podjadać pomiędzy posiłkami i cały wysiłek idzie na marne. Czytałem że powinno stanowić 25 – 30 procent całodziennej porcji energii. Cała dieta ma kaloryczność 2400 – 2500 kcal dziennie, więc śniadanie to góra 600– 650 kcal.

  9. Rockman 29 Sierpień, 2017 at 11:18 Odpowiedz

    Dobór produktów i nic więcej. Koniec z fast foodami, tłustymi kotletami i golonkami. Pieczywo tylko ciemne, żytnie lub mieszane, najlepiej też zrezygnować ze smarowania, czyli masło i margaryna też w odstawkę. Mleko tylko 0,5 – 2% tłuszczu, wędliny chude drobiowe i bez żółtych serów, mają za dużo tłuszczu. Ciężko jest to wytrzymać, ale efekty widać codziennie w lustrze więc warto.

  10. Yarek_33 2 Wrzesień, 2017 at 21:06 Odpowiedz

    Zgadzam się z przedmówcami, cierpliwość popłaca, a jak ktoś doprowadził u siebie do otłuszczenia ciała to teraz nie ma przebacz, musi pocierpieć, trzeba było tyle nie jeść. Bez redukcji tłuszczu się nie schudnie i nieważne czy robi się to z suplami czy bez. Lepiej poradzić się jakiegoś speca, samemu można się w tych kalkulatorach i tabelkach pogubić, a dietetyk wszystko da czarno na białym i wystarczy się tylko do tego stosować.

  11. Smukła Daria 5 Wrzesień, 2017 at 02:47 Odpowiedz

    Nie wiem nad czym i po co debatujecie. Zasady są określone jasno i przejrzyście, lista tego co wolno i czego nie wolno jeść jest, więc wystarczy tylko zadać sobie trochę trudu i ją rozbudować, posprawdzać wartości kaloryczne tego co jecie i co trzeba z diety usunąć.

  12. Fazer5 8 Wrzesień, 2017 at 12:55 Odpowiedz

    Przy otyłości trzeba taką dietę zastosować, żeby przyspieszyć metabolizm, ale ja i tak stosuję suplementy w tabletkach. Zawsze można znaleźć taki o naturalnym składzie, bezpieczny w użyciu, bez skutków ubocznych i efektu jojo.

  13. Radosław 10 Wrzesień, 2018 at 18:56 Odpowiedz

    Fazer5 ma rację, w każdym sklepie z odżywkami dla kulturystów można coś takiego kupić, a skoro dopuszczone do sprzedaży to chyba nie szkodzi. Unikam tylko niepewnych źródeł z netu, bo na tym można się rzeczywiście przejechać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.